Alla inlägg den 1 augusti 2015

Av Angelica Lindblom - 1 augusti 2015 22:43

   


Bli såhär rund igen, men hetsäter på kvällarna alltså det är sjukt ..kan inte kontrollera mig, TILLOCHMED kakor äter ja! men aja 64kg är lite bättre än 80 får se det så :) men min drömvikt är 58kg, eller nej drömmen är att komma igång med träning och få ur all min frustration och bli en glad mamma/fru som är nöjd med sig själv.

Men snart en ny dag och nya möjligheter ;)


Av Angelica Lindblom - 1 augusti 2015 09:58

En liten Nilo Gabriel Malte på 3.260 och 49cm den 8/4-15

Blev en igångsättning 38+2 pga eventuell njursten och att min man skulle till 100% kunna vara med(jobbade i Norge) var öppen 3cm men lite omogen så fick gel mensvärken kom efter ett tag och tillslut kände jag att snart dags för bedövning (har bara haft lustgas/syrgas med de andra två) denna gången hade jag bestämt mig för spinal bedövning, och nu var jag öppen ynka 4cm men man kunde ta vattnet så vi gick ner till förlossningen, hade en trevlig bm på avdelningen som skulle hem kl 22 och jag planerade att föda innan hon går hem och hon skratta även barnmorskan som var på förlossningen (nu var klockan ca 16.30)
Barnmorskan tittade på mig när jag fick värkar för och se hur ont jag hade, och pratade om bedövningen men hon såg att jag var osäker så vi väntade jag ville ta efter de tog vattnet. Så vid ca 17 tog hon hål på hinnorna och efter det gick jag å duscha (värkarna kom på en gång) Jimmie följde med in och vi stod å skoja och jag visade hur sexig man är i nättrosorna sen skulle jag ju även kissa (ja här gör vi allt tsm) gick in till rummet (allt gick så fort) stod och luta mig över Jimmie (enligt han bröt jag nästan nacken på han, medan jag inte tyckte jag kramade om så hårt) sedan stod jag upp och kände GE mig bedövning NU! Ringde på barnmorskan som såg hur ont jag hade (hade lustgas och andades på väldigt bra) jag sa jag måste bajsa(grät) hon bad mig lägga mig ned och då var jag öppen 10cm och hon skrek in massa personal.
Bebisens Hjärtljud försvann en sköterska höll den där "doppler" typ vid muffen men hörde inget så barnmorskan skulle sätta en elektrod men var försent för han hann ut så ca 18 är han född! Inget skrik ful i färgen så hon gnuggade han men inget så klippte av navelsträngen och så sprang de iväg, Jimmie fick följa med, barnmorskan ropade på läkare som kom springandes hon började HLR sedan kom ett gnäll och maskiner kopplades in (se bild) efter 20 min fick jag se honom och man såg inte hur han såg ut pga alla slangar/trådar men han hade massa hår.
Jimmie följde med Nilo in till biva och fick ta av sig på överkroppen.
Jag fick ligga där utan min bebis och inte veta hur det gick men jag var LUGN blev sydd sen var jag tvungen äta och så duscha jag. Barnmorskorna sa att så där pigg får man inte vara efter en förlossning och 1h förlossning händer bara på film sa hon!
Efter 2,5 timma följde de mig äntligen till biva och jag fick hålla honom för första gången mitt Tredjebarn.

Ovido - Quiz & Flashcards